Βοηθάτε χριστιανοί

Πατάει σε δύο βάρκες ο Γιάννης Αλαφούζος προσπαθώντας να περάσει το ποτάμι (αμάν πια, είπαμε όχι αυτό το ποτάμι που εννοείς αγαπητέ αναγνώστη, υπάρχουν και άλλα, υπήρχαν και πριν τον Σταύρο ποτάμια). Φάνηκε ξεκάθαρα από την παρουσίαση των διαρκείας και του πλάνου ανάπλασης της Λεωφόρου. Η μία βάρκα είναι το γοργά αναπτυσσόμενο ποδοσφαιρικό τμήμα. Η άλλη βάρκα είναι το οικονομικό. Το ποτάμι των προσδοκιών έχει φουσκώσει για τα καλά και η ισορροπία είναι πολύ δύσκολη γιατί η μια βάρκα μπάζει ακόμα νερά παρά τις προσπάθειες να μπαλωθούν οι τρύπες.

Ο Αλαφούζος πήρε την απόφαση να βγάλει πιο γρήγορα από ποτέ τα διαρκείας, τουλάχιστον ενάμισι μήνα νωρίτερα από το συνηθισμένο στην Ελλάδα. Με απόλυτη ειλικρίνεια εξήγησε τον λόγο. Έχεις καλύτερες πιθανότητες με ένα προϊόν που λανσάρεις 4-5 μήνες παρά 3. Συνέπεσε και με την κατάκτηση του Κυπέλλου, αν πάρει και την πρωτιά στα πλέι οφ ο Παναθηναϊκός, τότε ίσως να έχει κάνει κίνηση ματ. Να ξεπουλήσει με τα διαρκείας, να «σπρώξει» δηλαδή και τα 10.000 που βγάζει προς διάθεση και να βάλει στο ταμείο 4 μύρια. Όχι απλά not bad, που λεν και στο χωριό μου, αλλά μιλάμε για καύσιμο πρώτης ύλης. Για άμεσο χρήμα, όχι για δόσεις ο Θεοδόσης.

Εδώ δεν εξετάζουμε εάν είναι σωστή η πολιτική του στα διαρκείας με την τιμωρία- του +30% -όσων δεν πήραν φέτος διαρκείας. Αυτό θα το δείξει ο ίδιος ο κόσμος. Φαντάζει λάθος, αλλά από την άλλη εάν αυτή τη φορά –ή για να είμαστε ακριβείς, εάν για πρώτη φορά- ο Αλαφούζος έχει «μετρήσει» καλά τον μέσο φίλο του Παναθηναϊκού, τότε θα προσθέσει ένα πολύ σημαντικό ποσό στο ταμείο.

Για να φτιάξει το περιτύλιγμα και να «γλυκάνει» την κατάσταση, έσπευσε να παρουσιάσει την ανάπλαση της Λεωφόρου. Καταφανώς δεν ήταν έτοιμοι στην ΠΑΕ για τέτοια παρουσίαση. Αρκεί που κανείς δεν ξέρει επακριβώς τη χωρητικότητα του γηπέδου (θα κριθεί, λένε, από το μέγεθος των καθισμάτων – μα, αλήθεια είναι δυνατόν να μην έχουν καταλήξει μετά από διεργασίες ενός έτους;) για να το καταλάβει κάποιος. Ή να δει ότι στο σχετικό βίντεο της παρουσίασης κάνουν «μπαμ» ελλείψεις βιασύνης όπως π.χ. τα εξωτερικά υποστυλώματα των πρόσθετων εξεδρών ή ο τρόπος μετάβασης στο εστιατόριο.

Είναι αυτό το έργο –όπως και του Βοτανικού- μακέτο (που έλεγε ο Σημίτης); Όχι. Έχει ψαχτεί πολύ ο Αλαφούζος για όλο αυτό το στόρι. Με πολλή καθυστέρηση, η οποία χρεώνεται ανεπίσημα σε λανθασμένες εκτιμήσεις ή αργοπορημένες ενέργειες του Γιάννη Παναγιωτίδη που έχει αναλάβει το πλάνο, θα γίνει η νέα Λεωφόρος. Όχι δεν είναι νέο γήπεδο σαν αυτό που πρότεινε το «Παναθηναϊκό Κίνημα». Όμως εξ αρχής ο Αλαφούζος δεν πίστεψε στη δυνατότητα υλοποίησης εκείνου του σχεδίου. Στην πραγματικότητα αρχικά το απαξίωσε, ασχέτως εάν τώρα έχει στρογγυλέψει την άποψή του.

Προς τι λοιπόν η ξαφνική πολύμηνη παράταση παράδοσης του έργου; Από εκείνο το «αρχίζουμε αμέσως μετά τα πλέι οφ για να είμαστε έτοιμοι τον Σεπτέμβριο», πήγαμε στο «από Χριστούγεννα ξεκινάμε και άνοιξη τελειώνουμε»; Δεν επαρκεί ασφαλώς η εξήγηση ότι άργησε ο νόμος Καλαφάτη. Διότι εάν ο Παναθηναϊκός είχε στα χέρια του την οικοδομική άδεια, θα ξεκινούσε όποτε ήθελε. Δεν την έχει, άγνωστο γιατί, και δεν ξεκινάει. Ο Αλαφούζος θα το φτιάξει το γήπεδο. Το έχει πει παντού. Όπως έχει παντού ότι «θα μείνουμε για πάντα στη Λεωφόρο» με σιγουριά που δεν «σηκώνει» αμφισβήτηση. Γράφω τι ισχυρίζεται. Για να εξηγούμαστε.

Ο Αλαφούζος έχει κατανοήσει ότι η Διπλή Ανάπλαση είναι μια χαμένη ιστορία. Μένει να συμπλεύσει με τον Ερασιτέχνη ώστε να γίνει μια ουσιαστική κίνηση: να αιτηθούν την κατάργηση της Διπλής Ανάπλασης. «Ό,τι δεν λύνεται, κόβεται» είχε γράψει στο Twitter ο Αλαφούζος προ διετίας σχετικά με το Γόρδιο Δεσμό του Βοτανικού. Είναι κοντά στην τήρηση του λόγου του. Και μετά να κόψει την όρεξη του Καμίνη (του οποίου… έκλεισε το μάτι με τα λεγόμενά του, κάτι που δεν προκαλεί έκπληξη σε όσους γνωρίζουν την καλή σχέση τους) για τη Λεωφόρο.

Τα έχουμε ξαναγράψει. Ναι, η Λεωφόρος δεν είναι ό,τι πιο σύγχρονο. Μα είναι έδρα. Δεν είναι το σαφώς πιο σύγχρονο αλλά και απείρως πιο αφιλόξενο ΟΑΚΑ. Και εν πάση περιπτώσει σε εποχή 25.000 διαρκείας, είχε σημασία η χρήση του ΟΑΚΑ. Όταν έχεις το 1/3 των διαρκείας, δεν έχει νόημα. Μια ακόμα ανάπλαση της Λεωφόρου λοιπόν. Με λίφτινγκ εσωτερικό και ριζικές αλλαγές σε χωρητικότητα και λοιπές χρήσεις. Μόλις γίνει, θα πρέπει άπαντες να το πιστώσουμε στον Αλαφούζο. Γιατί, για να μην ξεχνιόμαστε, με μηδέν έξοδα για την ΠΑΕ, θα κάνει εργασίες 7,5 εκατ. ευρώ κόστους.

Πίσω από εκεί που ξεκινήσαμε. Τα «πράσινο» ταμείο βογγάει. Παρά την προσπάθεια της ομάδας ποδοσφαιρικά να βοηθήσει. Δεν αρκεί. Βάζει μπαλώματα αλλά απέχει παρασάγγας από το σημείο να γίνει μια ασφαλής βάρκα χωρίς τρύπες. Λείπουν ακόμα πολλά.

Θα σας το γράψω μπακαλίστικα για να γίνει κατανοητό σε μια προσπάθεια προσέγγισης της κατάστασης. Το άνοιγμα είναι λίγο κάτω από 20 εκατ. ευρώ. Εάν υπολογιστούν 4 εκατ. ευρώ από τα διαρκείας, 1 εκατ. ευρώ –πολύ αισιόδοξα- από τις εγγραφές της «Συμμαχίας» και άλλα 5 εκατ. ευρώ πάγια έσοδα από τηλεοπτικά και χορηγίες, φτάσαμε στα 10. Μα τόσα θα ‘ναι περίπου το μπάτζετ του ποδοσφαιρικού. Άρα φτου και από την αρχή. Χρειάζεται λοιπόν, σίγουρα η συμμετοχή σε ομίλους του Γιουρόπα Λιγκ, ει δυνατόν μέσω προκριματικών Τσάμπιονς Λιγκ ώστε να προστεθούν άλλα 2,1 εκατ. ευρώ στα 3 σίγουρα του Γιουρόπα και να πάει στα 5,1. Μετά θα χρειαστεί έσοδα από πωλήσεις, ας πούμε περίπου όσα πήρε φέτος (4,5 εκατ. ευρώ). Με αυτά θα δοθεί η δυνατότητα να ικανοποιούνται οι διακανονισμοί οφειλομένων και σιγά – σιγά να αρχίσει να πέφτει το άνοιγμα.

Παραμένουμε στην πικρή όσο και αληθινή παραδοχή ότι για να αλλάξει ταχύτητα ο Παναθηναϊκός και να ξεκολλήσει από τον οικονομικό ύφαλο όπου έχει προσαράξει, απαιτείται συμμετοχή σε ομίλους Τσάμπιονς Λιγκ. Μέχρι τότε η κραυγή που έμμεσα έβγαλε ο Αλαφούζος στην παρουσίαση των διαρκείας, θα αντιλαλεί πάντα: Βοηθάτε Χριστιανοί! Και μην πιάσουμε πάλι το κεφάλαιο «γιατί δεν βάζει ο Αλαφούζος αφού θέλει να κάνει το κουμάντο;» διότι νομίζω ότι το έχουμε λύσει. Βάζει, αλλά δεν θα βάλει ποτέ μαζεμένα τα λεφτά του Βγενόπουλου, του Πατέρα, του Γιαννακόπουλου, του Ζολώτα και όλων όσοι έβαλανα χρήματα το καλοκαίρι του 2008.

Be Sociable, Share!